Rally 1. Передмова (квітень 2020)


Замість вступного слова

В 2017 році світ побачив нові автомобілі вищої категорії чемпіонату світу по класичному ралі - вони вразили швидкітю, звуком та виглядом. Стало зрозуміло, що ця генерація стане шедевром. За декілька місяців до старту сезону 2017 року Volkswagen повідомили, що більше не цікавляться спортивною програмою WRC, адже хочуть зосередитись на альтернативних джерелах енергії в автоспорті.
Toyota здивували своєрідним підходом до рішень аеродинамічного пакету, але, як виявилось, японці влучили прямо в ціль - деякі проектні рішення Yaris стали запозичувати інші учасники. Згодом, навіть в Citroen, у яких був найтрадиційніший аеропакет, вирішили кардинально змінити зовнішній вигляд.
В той час ралійний світ вже обговорював можливі варіанти нового технічного регламенту. FIА вказували на головну проблему серії - відсутність альтернативних джерел енергії. Більшість автовиробників використовую різні технології, що знижують використання нафтопродуктів або заміщують їх. В якись момент можна було припустити, що серія піде шляхом електрофікації. В 2019 році стало ясно, що нова генерація автомобілів вищої ліги буде називатись Rally 1, а чемпіонат світу піде шляхом розвитку гібридних технологій. Citroen відмовився від участі, а Toyota Hyundai i M-Sport долучились до розробки технічного регламенту Rally 1 2022.

Rally 1. Що відомо на цей час...



В січні 2020 року FIA опублікували піраміду класифікації ралійних авто, де вказано, що автомобілі 4WD Elite (Rally 1) будуть проектуватись на базі WRC поточної генерації.
Hyundai та M-Sport розпочали дискусію щодо здорожання проекту, адже поточна генерація автовобілів дуже дорога у виготовленні, екплуатації. Автомобілі 2022 року стануть ще дорожчі.
"Гонки автомобілів вартістю в мільйон євро по дорогах загального користування - це занадто навіть для чемпіонату світу."
Ця теза стала головною в суперечці за майбутнє світового ралі, однак Toyota притримується іншої думки. На думку японців автомобілі Rally 1 мають базуватись на основі вже розроблених WRC.
В березні FIA повідомили, що автомобіль Rally 1 буде розроблятись на основі нинішніх R5 - таке рішення повинно суттєво знизити вартість авто, що в свою чергу привабить нових учасників та виробників.
Томмі Мякінен, керівник ралійної команди японського виробника, заявив, що такі рішення потребують додаткових коштів, адже Toyota не має омологованих Rally Car R5 Group. Вони, враховуючи попередні плани FIA, розробдяють новий Yaris GR WRC, що мав стати основою для автомобіля Rally 1.
В кінці березня Міжнародна автомобільна федерація повідомила, що автомобіль Rally 1 2022 року буде використовувати двигун Global Racing Engine 1.6 Turbo (380 к.с.). Знизити затрати заплановано за рахунок більшдоступних турбін та інщих конструктивних рішень. Як виявилось, використання двигунів R5 суттєво не знизить трати, адже форсовані базові ДВС з 280 до 380 к.с. не зможуть витримати навантажень чемпіонату. Більша кількість двигунів в ході сезону точно збільшить вартість участі.
Поки не представлено силуету автомобілів Rally 1, адже технічний регламент поки не відкрито повністю. DirtFish припускають, що M-Sport FORD може використовувати як базовий автомобыль Ford Puma, а Тotota Gazoo Racing WRC - Toyota CH-R.



Це лише початок нової історії...




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Середня швидкість: 72. Secto Rally Finland 2023

Середня швидкість: 56. Vodafone Rally de Portugal 2023