Новий претендент на титул чи звичайний конкурент для Skoda?


Цей сезон стане десятим для чешського автовиробника, який вже давно зосередив свої зусилля не на автомобілях вищої ліги, а на категорії WRC2 у різних варіаціях у рамках Чемпіонату світу по класичному ралі.


Автомобілі на основі технічного регламенту R5 почали приймати участь у чемпіонаті світу ще у 2013 році, але в Skoda не поспішали із створенням таких авто.
У 2015 році, коли Fabia вийшла на спортивну арену світових змагань, на ринку вже були Ford Fiesta, Peugeot 208 T16 та Citroen DS3.
У тому році переможцем став Нассар Аль-Аттія, який кілька змагань провів за кермом автомобіля R5 від Skoda, але більшість етапів використовував автомобіль Ford Fiesta RRC (значно надійніший і швидший автомобіль).
У 2016 році з'явився Hyundai i20 R5, однак за підсумками сезону переміг Есапекка Лаппі, а друге місце посів Теему Сунінен - обоє керували автомобілями Skoda.
У 2017 році на міжнародну арену вийшов Citroen C3 R5. Переможцем у категорії WRC2 тоді став Понтус Тідеманд (Skoda), а другу позицію посів Ерік Камілі (Ford). 
У 2018 році на світову арену виходить Volkswagen Polo GTI R5, але призові місця за підсумками сезону заберають представники Skoda - Ян Копецькі, Понтус Тідеманд і Каллє Ровенперя.
2019 рік знову став переможним для Skoda - Каллє Ровенперя забрав золото за результатами сезону. Тоді з'явився новий автомобіль у Skoda - Fabia R5 Evo, який згодом став Skoda Fabia Rally2 evo.
У 2020 році у змаганнях почали використовувати Ford Fiesta Rally2. Перемогу у категорії WRC2  отримав Мадс Остберг за кермом Citroen C3 R5. Його головними конкурентами стали Понтус Тідеманд (Skoda) та Андрієн Фурмо (Ford).


2021 рік приніс перемогу Андреасу Міккельсену (Skoda), решту місць на подіумі посіли Мадс Остберг (Citroen) та Ярі Хутоннену (Hyundai). В тому році дебютував Hyundai i20 N Rally2: в першій половині сезону фінський пілот використовував i20 R5, а згодом  новий автомобіль Rally2. Citroen почали використовувати новий C3 Rally2 з початку сезону.
2022 рік став надзвичайно гарним для клієнтів Skoda - Еміль Ліндхольм, Андреас Міккельсен і Кайтан Кайтанович отримали призові місця за результати року.
У 2023 році у міжнародних змаганнях клієнти Skoda почали використовувати нову Skoda Fabia RS Rally2. Міккельсен і Грінсміт за кермом новинки отримали золото і срібло за підсумками сезону, бронза дісталась Йоану Росселю (Citroen).

Майже всі автомобілі R5/Rally2, що допускалися для участі у світовому ралі, проектувались і розроблялись автовиробниками. Винятком став M-SPORT - це приватний завод, потужності якого функціонують у Британії та Польщі. Компанія багато років розробляє автомобілі різних категорій для національних, регіональних і світових змагань з класичного ралі, використовуючи за основу автомобілі Ford.
Volkswagen після закриття програми Polo R WRC зосередився на клієнтській категорії R5.
Citroen пішов дуже схожим шляхом після виходу із вищої категорії WRC.
Hyundai працював паралельно у вищій категорії WRC/Rally1 та R5/Rally2 - автомобілями вищої ліги займались одні люди, а серією підтримки - інші.



З 2017 року Toyota зосереджуватись виключно на автомобілях WRC, згодом Rally1. На всі питання про Rally2, керівництво повідомляло, що пізніше розглядатимуть це питання. Це "пізніше" розтягнулось на сім років.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Середня швидкість: 72. Secto Rally Finland 2023

Середня швидкість: 56. Vodafone Rally de Portugal 2023