WRC. У пошуках снігу та морозу


За останні 25 років не було випадку, коли повноцінний сніжний етап відмінено через потепління. Традиційно сніжну гонку в рамках чемпіонату світу проводить Швеція. В 2009 році ініціативу переховила Норвегія, але тепер організатори прокладають маршрут на кордоні обох країн, де частково залучають інфраструктуру Норвегії.
Звісно за майже 50-річну історію першості маршрут гонки в різні роки скорочувався, але це кардинально не впливало на перебіг змагань. Організатори в різні роки скорочували дистанцію до 33 км, але це було винятком з правил. В 1994 році така гонка не проводилась, можливо, через примхи погоди.
За останні роки сніжна гонка частенько опинялась під загрозою зриву саме через потепління. В минулому році все пройщло гарно, але 2016 запам'ятався всім без винятку - тоді організатори скоротили маршрут на 105 км (31%).
З того часу вказана проблема загострилася. Ця тема щоразу озвучується після проведення гонки. Сніжна гонка - досить специфічна річ. Кожен з етапів має свій характер. І якщо, злива в Німеччині може дещо внести корективи в стратегію команд, то відсутність опадів у Вельсі призводить до втрати самого "характеру гонки".
Згадайте, пару років тому Вельс приймав учасників чемпіонату світу без належної грязюки. Команди відмітили, що характер кардинально змінився, але вона втратила традиційну для тих місць іскру. Зі снігом значно складніше, адже сніжна гонка вимагає морозів та достатньої кількості опадів. Саме для такої гонки регламентом передбачені спеціальні шини, які у випадку неналежних погодних умов руйнують дорожнє покриття.

Знайти сніг не проблема?

Якби це було просто, то гонка вже проводилась в іншому регіоні.  Гляньте на календарі національних змагань та чемпіонату Європи. Зимові гонки відміняються одна за другою. Нового учасника потрібно шукати в іншому регіоні - там, де гарантовано буде сніжна зима в цей період. 
Нова країна в календарі - це завжди компроміс між потребами організаторів, FIA та учасників. Бюджет та вимоги організації значно вищі, ніж до національних змагань. Існує також проблема з кількістю вболівальників на деяких гонках. Окремим пунктом розглядається маршрут змагань та логістика. Знайти півтори сотні засніжених та безпечних допів - завдання не з легких. Учасникам, вболівальникам та журналістам потрібно запропонувати достойні умови для ночівлі. 
Один з можливих варіантів - Канада. В минулому році організатори  повідомили Девіду Евансу, що вони розглядають можливість прийняти гонку чемпіонату світу, але мова йде про п'ятирічний підготовчий період. 
Шкода, прощатися зі скандинавським снігом. Як і в попередні роки, бедемо знати трішки більше про сніжні варіанти серії. В другій половині лютого офіційні особи FIA можливо дадуть нам більше інформації щодо можливих варіантів. 


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Середня швидкість: 72. Secto Rally Finland 2023

Середня швидкість: 56. Vodafone Rally de Portugal 2023