WRC 2019. Самовози раніше і тепер


Вже декілька років в чемпіонаті світу ходять розмови, що є такі автомобілі-самовози - головне, щоб там був хтось за кермом, а вони все зроблять для перемоги.
Таке "ганебне звання" присвоюється і в інших дисциплінах автоспорту, але наша тема сьогодні про раллі.

В період змагань FORD vs Citroen цього "звання" не присвоювали так активно - Себастьян Льоб домінував впродовж 9 років, а його суперники з FORD шукали людину для протистояння. Після зміни технічного регламенту до чемпіонату світу приєднались Mini (довго не затрималась), Volkswagen та Hyundai.
Саме в часи Volkswagen звання "самовоз" було присвоєне Volkswagen Polo R WRC. Німецька команда вигравала титули в командному заліку та заліку пілотів, а Андреас Міккельсен примудрявся наодинці обходити команди конкурентів, адже преставляв тоді другу команду Volkswagen Motorsport II.



Що ж таке самовоз?

Час від часу я хотів дати таке визначення, щоб було зрозуміло - які ж плюси в тих самовозів? Нещодавно дивлячись огляд одного гоночного вікенду Formula 1 ведучий дав дуже влучне визначення. Виявляється, що самовоз - це не автомобіль, який виграє скрізь та всюди.
Самовоз відрізняється від інших тим, що пілот може більше собі дозволити. Самовоз підходить гонщику, але гонщик залишається головним. Він дозволяє дещо довши залишатися на межі можливостей та заходити трішки за неї. В цей момент конкуренти не можуть втримати темп лідера. Вони вимушено допускають помилки.

Самовоз - це поєднання кращих властивостей автомобіля та екіпажу. Це комплімент, а не ганьба.

Це і доказав чемпіон світу Себастьян Ож'є. Замисліться, якби Себа не було в команді Volkswagen Motorsport, Ярі-Матті або Андреас Міккельсен не змогли б домінувати в першості. Себ це доказав і після періоду в Volkswagen.
M-Sport теж можна назвати самовозами? Ож'є з ними теж ставав чемпіоном, та й британський колектив забирав кубок в 2017 році. Потрібно згадати, що в 2017 році Отт Тянак був напарником Ож'є.


Хто тепер самовоз?

Можливо Toyota може отримати це звання? Вони швидкі, але їм не вистачає надійності. Отт Тянак геніоально справляється цього сезону - швидкість та стабільність у них є, навіть, враховуючи технічні проблеми. Технічні проблеми мусять виникати, адже автомобілі значно швидші за попередників. За останні декілька років маршрут став вимогливішим. Команда японського виробника прикладає всі сили для підтримки Отта, ак Citroen ставить на Ож'є, а Hyundai - на Невіля.
Якби Ож'є підписав контракт з Toyota або Hyundai, ту команду називали автором самовозу. Завдяки розстановці сил зараз званням "самовоз" неможливо удостоїти когось конкретно.


Хто стане чемпіоном цього року?

Неможливо чітко спрогнозувати резульат до кінця сезону. Згадайте, як виглядав чемпіонат після ралі Португалії, і що змінилось після Сардинії. До кінця сезону може статися все. Отт значно краще завершив першу половину, але це не значить - все вже ясно... В другій половині сезону заплановані оновлення автомобілів. Це значно може вплинути на результати головних претендентів.
Саме цим дуже цікавий сезон WRC 2019. Враховуючи рівень конкуренці, стало почесно - зайтяти четверту сходинку. Лідери заново розпочинають боротьбу за титул. Робити якісь прогнози - невдячна робота. 

Такого давно не було, насолоджуйтесь та спостерігайте. Саме такі сезони стають легендарними

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Середня швидкість: 72. Secto Rally Finland 2023

Середня швидкість: 56. Vodafone Rally de Portugal 2023