WRC 2022. Питання без відповідей
Аналогії.
У 2016 році чемпіонат світу по турінгу FIA WTCC припинив своє існування через технічний регламент, з яким учасники не погоджувались. Можливо скоро світ знову побачить світовий турінг вже з електричними технологіями.
Раніше Volkswagen покинув програму WRC, а тепер Citroen не згоден з політикою світової першості. У чемпіонаті світу з класичного ралі залищилось три команди. Ford нещодавно заявив, що буде притримуватись стратегії розвитку електромобілів у автоспорті, як і Volkswagen та Citroen. Три учасники втрачено, а взамін дискипліна отримає двох. M-Sport не зможе самостійно розробити автовобіль WRC наступного покоління, тому Малкольм Вілсон веде переговори з Subaru.
Ризики.
Дійсно, тепер двигун внутрішнього згоряння виглядає, як кнопочна мобілка. Жан Тодт нещодавно скаржився на це, але і гібриди - не панацея. Новий регламент вступить в силу лише у 2022 році. Він протримається мінімум до 2025 року, а можливо - і до 2028. Через 11 років ті автомобілі будуть виглядати як смартфон, але чи будуть смартфони в той час у звичному нам тепер вигляді? Citroen розробив С4 WRC з гібридною системою, але то було 10 років назад. Сьогодні вони чітко заявили, що зосереджуються на електроприводі. До 2022 року таке можуть заявити хтось із нинішніх учасників. Тоді чемпіонат просто зникне? Два виробники - це не чемпіонат світу! Доказано в 2017 році прикладом WTCC.
Організатори серії хотіли привести нових учасників. А навіщо нових, коли старі втікли? Дійсно, ралійна першість не готова до електрофікації. Але техніку розробляють не в гаражному кооперативі. Якщо Volkswagen та Ford розраховують на світовий ралі-крос, то може і класичне ралі можливо забезпечити потрібними технологіями. Якщо маршрути сьогоднішніх гонок занадто складні для техніки з електроприводом, то може потрібно переглянути підходи до організації - замість грубих гравійних гонок можна збільшити кількість асфальтових змагань, дещо зменшити протяжність, змінити організацію сервісу.
Доля молодших серій
Нинішній автомобіль категорії R5 - це глобальний ринок. Всі регіональні серії його використовують. А хто їх найбільші виробники? M-Sport (Ford), Volkswagen, Skoda, Citroen, Hyundai. Французький та німецький виробники вже покинули чемпіонат, Skoda мовчить. Так всі вони будуть підтримувати клієнтські програми, але удосконалень не буде. Fiesta R5 2015 повільніша за Fiesta R5 2016. Те саме з іншими виробниками. Далі необхідно змінювати модельний ряд (а їм то не цікаво) або технічний регламент.
Хто запропонує аналогічний підхід з новими технологіями за сьгоднішню ціну? Звісно, вихід буде знайдено. Однак якою ціною?
Хто запропонує аналогічний підхід з новими технологіями за сьгоднішню ціну? Звісно, вихід буде знайдено. Однак якою ціною?
Коментарі
Дописати коментар