WRC. Скандал з трактуванням технічного регламенту


Нещодавно стало відомо, що серед учасників чемпіонату світу розгорівся скандал щодо трактування технічного регламенту - різні виробники по різному трактували пункт щодо розмірів заднього антикрила.

Трішки історії

Технічний регламент World Rally Car запроваджувався з метою кардинально змінити облік автомобілів вищої категорії - вони повинні стати більш швидкими, агресивними та впізнаваними. Кожен з автовиробників пішов своїм шляхом, це відноситься і до аеродинамічного пакету. На початок 2017 року авто учасників чемпіонату світу різнилися зовнішньо, хоча деякі рішення перекликалися.
Кардинально відрізнявся лише автомобіль японського виробника. Toyota тільки долучилась до міжнародної ралійної першості, зовнішній вигляд Yaris WRC був досить незвичним. В мережі з'являлись фотографії саркастичного змісту, де елементи зовнішніх елементів автомобіля порівнювали з різними побутовими предметами.
В той час такі рішення більшістю сприймались як недалекоглядні, адже на першому ж повороті можна втратити частину елементів. Це ж ралі, а не кільцеві перегони! Однак, на практиці з'ясувалось, що технічні рішення Toyota гарно зарекомендували себе в різних умовах.

Пошук причин та вирішення проблеми

Автомобіль Toyota дійсно зарекомендував себе як збалансований та швидкий. Yaris поводив себе відмінно, демонструючи вражаючу швидкість. Елементи аеродинамічного пакету залишались на автомобілях до самого фінішу. За першої можливості конкуренти почали копіювати зовнішні елементи на бамперах, крилах, навіть кріплення дзеркал. Yaris виглядає кумендно, але вражає результативністю. Тепер же Hyundai висунули версію, що успіх Toyota полягає в розміщені їх основної бази в Фінляндії. Звісно, можливість тестувати технічні рішення на легендарних доріжках - це розумне і далекоглядне рішення.


Результати японського виробника вражають вболівальників та конкурентів - чемпіонський титул в другому сезоні після повернення тому доказ. На фінську гонку Hyundai привезли оновлену аеродинаміку, що перекликаєсться з рішеннями Toyota, M-Sport ще в минулому році використав подібні рішення на своєму авто. Citroen не зможуть реалізувати свої напрацювання в сфері аеродинаміки цього року. Можливо вони переглянуть уже напрацьовані рішення щодо змін в задній частині авто.


Заднє антикрило кардинально не змінилось з 2017 року. Тепер же з'ясувалось, що Toyota трактувала певні пункти технічного регламенту по-своєму. Саме тому задня частина Yaris кардинально відрізнялась від інших.  В технічному регламенті сказано, що заднє антикрило  повинно виступати за задній бампер не більше, ніж 30 мм. Японці за орієнтир використовували задній фартух автомобіля WRC, інші виробники - конструктивні рішення серійних авто. Конкуренти Toyota заявили, що це незаконно. Японці зауважили, вказані елементи були омологовані FIA, а зауважень в ході контрольних перевірок не було.


Представник FIA, Ів Маттон, зазначив, що причина скандалу криється в тексті технічного регламенту. Автомобільна федерація надала офіційне трактування злощасного пункту технічного регламенту. В термін до старту ралі Турції всі учасники повинні привести елементи аеродинамічних пакетів на своїх авто до рекомендованих параметрів. Якщо M-Sport, Hyundai та Citroen обійдуться незначними змінами, то для Toyota реалізація такого рішення дасться значно складніше.




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Середня швидкість: 72. Secto Rally Finland 2023

Середня швидкість: 56. Vodafone Rally de Portugal 2023