WTCR 2019: літні канікули


За чотири етапи до фіналу сезону учасники світового турінгу пішли на канікули. Звісно, в цей період команди активно працюють над підготовкою автомобілів  до завершальної частини сезону, але гонщики можуть зосередитись на інших справах, крім гонок.


Переможці гонок

До літніх канікул учасники змагань вспіли побувати в шести різних країнах, прийнявши участь в 18 гонках. Кожен з учасників зазначає, що рівень конкуренції досить значний - перемогти, не викладаючись на повну, практично неможливо. За цей час перемоги встигли відсвяткувати 13 пілотів - як чемпіони світу, так і новачки світової першості.
Оновлена система нарахування балів зробила цікавішою боротьбу за золотий кубок. В кожному заїзді за очки борються 15 пілотів. П'ятірка лідерів покорила позначку в 150 балів, а Естебан Герьєррі здобув 231 очко. Друга половина десятки набрали 120-155 балів, а решта п'ятнадцятки  в своїй більшості забралась за позначку 100 балів.
Що цікаво, Норбі та Естебан Герьєррі боряться за лідерство в серії, а чемпіон WTCC 2017 тримає третю позицію. Іван Мюллер розмістився на шостій стрічці в турнірній таблиці, поступаючись 14 балами минулорічному чемпіону TCR Europe, Мікелю Ацконі.

  

Нові виклики для команд

Цього сезону перед виробниками автомобілів TCR в світовому турінгу з'явились значні виклики. Першими про це заявили Hyundai. В світовій першості заявлені як повністю приватні команди, так і напів приватні та практично заводські. Андреа Адамо нещодавно заявив, що цього року принцип участі незаводських колетивів був порушений. Звісно, марка Alfa Romeo представлена абсолютно приватним колективом, що спромігся побудувати авто TCR та удосконалювати його в ході боротьби. Hyundai, Volkswagen, Audi, Cupra, Honda продають свої авто клієнтам по всьому світу, а в світовій першості залучають в клієнтські колективи своїх пілотів та спеціалістів. Цього року бюджети значно зросли, що насторожує всіх учасників. Але за словами керівника спортивної програми корейського автовиробника, Lynk&Co в світовому турінгу представлений повністю заводським колективом, який раніше співпрацював з Volvo в WTCC. Крім того, якщо напівзаводські колективи реалізують свою продукцію клієнтам, то Лінки не зосереджені на реалізацію своєї продукції (в цьому сезоні точно).  

BoP

Маючи гіркий досвід в чемпіонаті світу по турінгу, організатори нової серії впровадили свою методику балансу продуктивності. Враховуючи результати регіональних серій TCR, автомобілі учасників налаштовуються в плані кліренсу, ваги та зміни потужності двигунів.
В ідеалі така система призначена, щоб зрівняти можливості на гарний результат всіх учасників, враховуючи попередні досягнення. Але на практиці виходить так, що лідерів попередніх гонок та їх клієнтів штучно уповільнюють - "хай інші виграють". В такому випадку страждають клієнти виробників. Адамо зазначив, що їхні перемоги на світовій арені автоматично ускладнюють життя клієнтам. Корейський колектив задумався над доцільністю участі в світовій першості.


Пілоти команд, що використовують в цьому сезоні автомобілі Audi RS3 LMS TCR теж жалілися, що нові правила балансу просто унеможливлюють боротьбу за гарні результати. Гордон Шеддон сказав, що цьогоріч автомобіль веде себе значно гірше, ніж того року, при тому, що технічний регламент заморожено. Він зазначив, що вони володіють автомобілем без достатньої прижимної сили та швидкості на прямих. Автовиробник вже підтвердив, що в 2020 році надасть новий автомобіль. Безумовно, щось придумають для вирішення ситуації, але баланс продуктивності - це проблема.
Потрібно створити таку систему зрівноваження, щоб не було одноосібного панування в серії, але так ускладнювати життя швидким пілотам - не вихід.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Середня швидкість: 72. Secto Rally Finland 2023

Середня швидкість: 56. Vodafone Rally de Portugal 2023